Flight Review
Met een FAA Private (of Commercial) Pilot License mag je in Nederland en daarbuiten vliegen met Amerikaans geregistreerde vliegtuigen. Het brevet verloopt technisch gezien nooit maar de geldigheid (en dus het gebruik van het brevet) is wel aan beperkingen onderhevig. De belangrijkste beperkingen zijn:
Flight Review
De Flight Review is uitgebreid beschreven in de Federal Aviation Regulations en diverse ondersteunende documenten van de FAA:
De reguliere Flight Review betreft 1 uur theorie bespreking en 1 uur vliegen. Voor een Flight Review kan je niet zakken maar als de CFI ziet dat je kennis en vliegvaardigheid niet op het gewenste niveau is zal hij eventueel een kort trainingsprogramma voorstellen. De Flight Review kan daarna opnieuw gedaan worden. Een geslaagde Flight Review wordt vastgelegd in het logboek van de piloot en kan ook bij de FAA worden aangemeld. Dat laatste is nu nog vrijwillig maar de verwachting is dat dit verplicht gaat worden in de toekomst.
Ter voorbereiding van de Flight Review doe ik bij de piloot altijd een inventarisatie van vliegervaring en geef ik een opdracht voor een cross-country vlucht voorbereiding. De totale Flight Review duurt meestal rond de 3 uur.
De flight review kan zowel op een Amerikaans als Europees geregistreerd toestel worden afgenomen!
Mocht je meer willen weten dan kan je mij bereiken via de gegevens hieronder.
- Je mag alleen met passagiers vliegen als je in de afgelopen 90 dagen 3 starts en landingen hebt gemaakt conform FAR §61.57(a1) ;
- Je mag alleen als gezagvoerder vliegen als je in de afgelopen 24 maanden een Flight Review met een Certified Flight Instructor hebt gedaan conform FAR §61.65(c);
- Je moet minstens een EASA PPL licentie hebben.
Flight Review
De Flight Review is uitgebreid beschreven in de Federal Aviation Regulations en diverse ondersteunende documenten van de FAA:
- Officiële regels rondom de Flight Review ;
- Gebruiksaanwijzing van de FAA over het uitvoeren van een Flight Review (PDF);
- Advies document van de FAA over de Flight Review (PDF).
De reguliere Flight Review betreft 1 uur theorie bespreking en 1 uur vliegen. Voor een Flight Review kan je niet zakken maar als de CFI ziet dat je kennis en vliegvaardigheid niet op het gewenste niveau is zal hij eventueel een kort trainingsprogramma voorstellen. De Flight Review kan daarna opnieuw gedaan worden. Een geslaagde Flight Review wordt vastgelegd in het logboek van de piloot en kan ook bij de FAA worden aangemeld. Dat laatste is nu nog vrijwillig maar de verwachting is dat dit verplicht gaat worden in de toekomst.
Ter voorbereiding van de Flight Review doe ik bij de piloot altijd een inventarisatie van vliegervaring en geef ik een opdracht voor een cross-country vlucht voorbereiding. De totale Flight Review duurt meestal rond de 3 uur.
De flight review kan zowel op een Amerikaans als Europees geregistreerd toestel worden afgenomen!
Mocht je meer willen weten dan kan je mij bereiken via de gegevens hieronder.